עימות בין נתניהו לשר החוץ הבריטי: "רוצה עוד סיבוב?"

    דוד לזר | צילום: חיים צח/לע"מ No Comments on עימות בין נתניהו לשר החוץ הבריטי: "רוצה עוד סיבוב?"
    8:15
    02.05.24
    קובי פינקלר No Comments on דיווח: חמאס דוחה את העסקה; נמשכת הלחימה במרכז הרצועה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מועצת הביטחון של האו"ם צפויה לקיים ביום שני הקרוב הצבעה על אישור ההסכם שנחתם השבוע עם בין מעצמות המערב לאיראן.

    ראש הממשלה בנימין נתניהו שב והצהיר אמש (חמישי) במסיבת עיתונאים עם שר החוץ הבריטי פיליפ המונד שהביע תמיכה בהסכם בין איראן למעצמות כי "החלופה להסכם אינה מלחמה אלא הסכם טוב יותר שימנע מאיראן יכולת גרעינית ולא יעניק לה כספים שתפנה לטובת מימון פעילות טרור ברחבי העולם".

    במהלך מסיבת העיתונאים עם המונד טען נתניהו כי "איראן נותרה תומכת הטרור הגדולה ביותר בעולם", אמר נתניהו, שאתמול הואשם על ידי המונד בכך שהוא לא מעוניין באף הסכם עם איראן, אלא במדיניות של "קיפאון תמידי". "לצערי, ההסכם שנחתם בווינה סולל את דרכו משטר הטרור להשיג פצצה", טען ראש הממשלה.

    המונד קטע את דבריו, ואמר: "אני מבין את החששות שלך, אבל תמיד היינו ברורים בכך שהעסקה הזאת עוסקת בסוגיית הגרעין". לדבריו, משטר הסנקציות עוסק בפעילות הגרעינית הבלתי חוקית של איראן. אנחנו נשפוט את איראן לא לפי הקריאות של הקהל ברחובות טהראן, אלא לפי הפעולות של הממשל באזור".

    שר החוץ הבריטי הוסיף כי "אנחנו לא נאיביים לגבי זה. אנחנו מבינים שמחלוקות רבות עם איראן בנוגע להתנהגותה באזור יוותרו וצריך יהיה להתמודד איתן בחודשים ובשנים שיבואו".

    לאחר מכן, נתניהו שאל את המונד בבדיחות אם הוא "רוצה עוד סיבוב?", והמונד ענה לו: "קדימה, ראש הממשלה, אני יודע שתמשיך בכל מקרה".



    0 תגובות